Alla inlägg under oktober 2009

Urk

Av Kajsa Wennmark - 30 oktober 2009 09:38

Det är en sån här ickebradag idag.

Har inte orkat skriva något då jag varit sjuk.

Är fortfarande.

Äter medicin nu och hoppas på det bästa.

För tillfället ligger jag i sängen och känner mig bra usel.

Dels för att jag är sjuk då förståss, sen också för att jag har sån förbannad värk i magen.

Till sist för att jag varit så dåålig på att plugga. MÅSTE ta tag i detta nu snart.

Måste bara bli frisk först.


Nu fick jag hjärnstopp.. skriver kanske mera sen om jag känner mig pigg nog.


Btw, min plan med mig själv är fortfarande på gång! Det känns bra med uselt ^^

Fast mest bra!


Uppdatering såhär på sentimman!

Klockan är nu 23:11


 Vi sitter och kollar på vänners bebis bilder! Så underbart söta är dem små liven!

Längtar ju nu så förbannad mycket efter att våran lilla knodd ska komma ut så man får en egen liten gosis att snosa och pussa å klämma på! :D


På tal om annat så har vi varit och kollar + köpt tvättmaskin idag! Yääääy! :D

Nu slipper jag äntligen den där förbannade jävla tvättstugan! :D

Bild på "Miraklet" eller hennes namn jag givit, Ruth kommer sen (:!!

 Nu ska vi titta på mer bebisbilder sen ska vi åka ut en sväng! :)


Cya!

Av Kajsa Wennmark - 27 oktober 2009 08:48

Jao, igår kväll "nästan natt" så kom jag på en sak.

Det känns rätt skönt att det bara slog mig, sådär pang.

Mitt nya liv började igår!


Jag tänker inte avslöja för mycket.

För då kanske det inte blir som jag tänkt.

Önska mig bara lycka till! (:


Nu ska jag plugga.


Av Kajsa Wennmark - 19 oktober 2009 07:09

Och gnäll kommer det komma!

Usch för en värdelös natt.. Jag hatar våra grannar, dem äcklar mig.. faktiskt, helt ärligt.

Inte nog med det...? Katterna skulle visst förstöra mitt liv lite till, klockan halv6 i morse. När jag väl hade somnat!

Fy usch och blä på dem.


Så jag knatade upp, gick på toa och funderade på att bara gå och självdö, det vart inget självdö utan jag ställde mig och lagade i ordning lunch åt min käraste sambo<3. Han behöver ju mat stackarn! :)


Nu ska jag nog gå och väcka honom då han ska åka om ca en halvtimma. Så dags att kliva upp nu :)

Kanske en liten frukost? :D! *Hoppas*


For now!


Nuså, Uppdatering, en halvtimma senare bara! :)

Frukosten är äten och älsklingen har åkt till jobbet.

Trist att vara ensam hemma, jämt...

Men ja, jag funderar på vad jag ska göra utav denna dag, förutom att tvätta kl 11.

Just nu sitter jag med en go kopp te och småkollar lite på nyheterna.


Kanske ska jag åka hem till Carolina och mysa med henne och vovven? Ja, jag vet inte.

Sova en stund bör jag göra om ett tag. Hoppas på att jag blir trött snart så jag kan sova innan tvätten.

Blev inte mkt sömn inatt pga alla störande individer... *pangpang* Skjuta.. ^^!


Väntar även på ett mail från min lärare, hoppas på bra besked!

Annars får jag det jobbigt! Uscha!Skrikandes

Nu ska jag titta klart på nyheterna och kanske kolla igenom mina skolarbeten!


Av Kajsa Wennmark - 14 oktober 2009 13:04

    

...varit på tillväxtkontroll! :) (Fulla 32 veckor idag)

Så då fick vi se lilla knodden! Det var spännande!

Han väger hela 2058g så han har tjockat på sig en del (:!!!

Hon som gjorde ultraljudet sa även att han förmodligen kommer väga runt 3500g i vecka 40! så.. VAD VAR DET JAG SA?! xD!!!

Allt såg bra ut för övrigt, fint utvecklad oså! :) Skönt!

Inga konstigheter alls! Han ligger även rätt, huvudet neråt!

Min grabb det där! ;)

Vi fick se en lite häftig bild på profilen då Patric utbrast..

"Men älskling!! Han har ju din näsa!! :D"


Patric, du är så underbart fin och söt! Vet du det? ;)

Älskar er! :) <3<3

 Knodden



Knodden2


Mammas och Pappas fina skatt! <3


Av Kajsa Wennmark - 5 oktober 2009 17:01

Knodden


Idag har det varit en kämpig dag!

Det började med att vakna halv7 på morgonen, med panik ont i magen!
(Tänkte att, härda ut, det går snart över)
 
Efter en timma så är smärtan fortfarande kvar vilket resulterade i att jag ringde till kära mor och bad om råd. Rådet vart att ringa till förlossningen.

Dem klargjorde att det var möjligt att det var sammandragningar jag hade...
Eftersom jag bara är i vecka 31 så var detta inte så bra.
Så idag har vi alltså varit på förlossningen!!

Men det var falskt alarm, som tur var!
Vi fick vara där i några timmar och göra massa prover, ultraljud och grejer.

Allt såg bra ut! Tur det! :)

Nu har det onda i magen gått över helt! Tack och lov!!

Så än blir det ingen bebis!! Glad för det, även om jag längtar! :)<3

  

Av Kajsa Wennmark - 4 oktober 2009 23:45

  

Söndagen har rullat på.

Vi har varit på marknad idag! :) Det var väldigt mysigt och trevligt!

Bland annat träffade vi på Jonas & Lee med deras dotter.

Sen träffade vi även på Micke & Elin med deras son! :D

Det blev lite handel, god korv och en drömfångare vi hade tänkt hänga över barnsängen.

Sen fick jag ett par jättefina örhängen utav Patric<3 och han köpte även en ring till sig själv!

Massa fin! Så vi är båda nöjda och glada!


Annars idag har vi spelat bingo lotto, utan vinst. Attans^^!

Men det var trevligt. Vart gröt för min del till mat. Mums!

Sen har vi även kollat på en film.  Minns inte just nu vad den heter men det var riktigt rolig!!


I morgon blir det, plugga plugga plugga!

Om jag lyckas bättre denna gång, får vi hoppas!

Annars måste jag f*n ta och be om hjälp.


Nu ska jag gosa lite med mannen min sen blir det sängen och snark!

Godnatt!:)


Av Kajsa Wennmark - 3 oktober 2009 16:00

    

Igen är det lördag. Idag blir det lite foton.

Patric har fått en förstärkare från min pappa.

Så han sitter och pillar med den nu.


Själv har jag pluggat klart Religionen, så nu är även buddhismen klar!

Sköönt!

Annars har jag inte gjort mycket, försökt sova bort mitt magont. ajaj..

Verkar fungerat hyfsat då jag har inte alls lika ont längre!

Det regnar ute... usch så tråkigt.

Så undra om man ska ta och köpa sig en pensel eller två och måla på väggen? :D!

Det tror jag nog att vi ska, sen får vi laga något gott att äta och bara gosgosa hela kvällen!


Får se, tror vi ska åka förbi min mamma idag<3, lämna tillbaks hennes ICA-kort som hon var snäll och lånande ut till mig samt en nyckel. :)


På tal om inget alls sådär, jag saknar MASSOR med människor nu känner jag...

Bea som jag inte träffat på för länge, Carro som är lååångt borta! :(

Även Paulina som jag fått nys om har flyttat till Götet?! Gööötet, utan mig?! usch ^^

Saknar även min kusin Kim. Det var på tok för länge sedan.

Även Caroline som jag inte träffat på flera år!!


Näej, nu blir det att flörta med Patric angående penslar, får se om han kan slita sig från stereopillet.

Uppdaterar kanske senare!


(Bilderna är, 30+4 "Vecka 31" <3)

(Ja, även jag har fått bristningar xD, inget jag skäms för då jag klarat mig jäkligt bra med så få!:D )


Av Kajsa Wennmark - 2 oktober 2009 13:49

Oj, en hel vecka sedan jag uppdaterade här.

Det har ju hänt en heldel och jag har vart massa upptagen.


Mycket med skolan och hemmet, ingetdera är helt klart, *fniss*

Försöker hålla humöret uppe så gott det går.

Har precis haft en dumattack i huvudet som jag fick slå bort.

Nu är det relativt lugnt. Funderar på glass och en film.

Tvättat lite har jag gjort, men snälla Patric har lovat att hjälpa mig att tvätta när han kommer hem.

Så jag gav upp resterande tvätt och väntar medvilligt på att han ska komma hem från jobbet.

Vart bara bebistvätt idag!

Inte visste jag att det skulle vara så mysigt att stå och hänga småsmå nytvättade tröjor och byxor!

Fick sig en liten glädjetår i ögonvrån. Otroligt mysigt!


Post = Bläh

Gillar inte posten idag. Jag gillar verkligen INTE posten idag, jag nästan hatar posten idag.

Usch. Inget mer att tillägga där.


Nej. Nu blir det faktiskt lite glass och någon LÅNG film. Kanske en "sagan om ringen" film, så slutar Patric lagom tills filmen är slut! *smart !!*


Uppdaterar senare!


Det vart inge mer tvättande. Dagen gick helt åt helvete. Många tråkiga miner och irriterande suckar.

Nu har vi kommit hem från en trip till Gävle stad för att hämta Patric onyktra kusin och hennes två tjejkompisar. ^^ Det var väl rätt spännande! hehe.

Nu blir det sängen! Gnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards